חזרה לבלוג המילניום

יתרונות השימוש ברפואה טבעית

יתרונות בשימוש ברפואה טבעית, צמחי מרפא ותוספי תזונה
תחום הרפואה המערבית התפתח רבות בעשורים האחרונים, אך עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל מה שקשור לגוף האדם. אנשים רבים יכולים להעיד כיצד הרפואה הטבעית סייעה להם במקומות בהם הרפואה המערבית נכשלה. כיום ישנה מגמה הולכת וגוברת ברפואה המערבית לערב בטיפול גם שיטות טיפול טבעיות כמו נטורופתיה, רפואה סינית או שימוש בצמחי מרפא ותוספי תזונה. השילוב בין הרפואה המערבית והרפואה הטבעית משפר מאוד את איכות החיים של הפרט ויכול לסייע לו להתמודד עם מחלות או מצבים רפואיים שונים. רפואה זו יכולה לסייע מאוד לכל אדם כולל ילדים ונשים בהיריון.

 

על רפואה טבעית והקשר שלה לגנטיקה שלנו
בשנים האחרונות גוברת ההבנה שלכל אדם יש גוף ייחודי ומאפיינים ייחודים בשל הרצף הגנטי שלו. הגנום שלנו למעשה מהווה את תכונות הגוף הייחודיות לנו וטיפול רפואי שיכול להתאים לאדם אחד לא יתאים בהכרח לנו. לכן כיום רופאים רבים מדברים על רפואה מותאמת אישית – דבר אשר נהוג כבר אלפי שנה בתחום הרפואה הטבעית. נטורופתים רבים מתאימים כבר מאות שנים את התזונה ואת צמחי המרפאה למטופלים שלהם לפי סוג הדם שלהם והמאפיינים הפיזיים המיוחדים שלהם. כל נטורופת מתחיל או וותיק יכול לטפל במסגרת של קליניקה להשכרה לפי שעה, בה הוא יכול להתאים באופן אישי את הטיפול הטבעי לגנטיקה של המטופל. בשל המאפיינים הגנטיים המיוחדים שלנו הגוף של כל אחד מאתנו מגיב באופן שונה לתרופות או מזון. כאשר אנחנו מודעים לייחוד הגנטי שלנו יכול להיות לנו קל יותר לטפל בגוף.

 

על הקשר בין רפואה טבעית ואורח חיים בריא
ישנו קשר ישיר בין רפואה טבעית ובין אורח חיים בריא. הרפואה הטבעית מעודדת עשיית ספורט והפעלה של הגוף. כמו כן, רפואה זו מעודדת לקיחה של תוספי תזונה כמו ברזל, מגנזיום, ויטמין סי, ויטמין אי ועוד. פעמים רבות מטפלים טבעיים ימליצו לנו לאכול אוכל אורגני – כי יש בו פחות חומרים רעילים וחומרי ריסוס כימיים. העיקרון המנחה של כל סוגי הרפואה הטבעית הוא להקשיב לגוף ולמה שנכון לו, לפי עיקרון זה עלינו להיות מודעים לצורכי הגוף שלנו וגם למגבלות שלו, עלינו להקשיב לגוף ולדעת מתי עלינו לנוח ומה עלינו לאכול. הקשבה לגוף היא מפתח לחיים בריאים ולנפש בריאה בגוף בריא.

 

על רפואה טבעית והקשר שלה לגינקולוגיה
אחד התחומים בהם יש שימוש נרחב ברפואה הטבעית הוא תחום הגינקולוגיה. הרפואה הטבעית יכולה לסייע מאוד לנשים המתמודדות עם בעיות פוריות, בעיות הורמונליות ובעיות שקשורות למחזור החודשי. באמצעות תוספי תזונה שונים, התאמה של תפריט תזונה מיוחד, צמחי מרפא ואפילו דיקור סיני הרפואה הטבעית יכולה לסייע לנשים רבות להרגיש טוב יותר עם הגוף שלהן. היתרון של הרפואה הטבעית הוא מעצם היותה טבעית. רפואה זו לא עושה שימוש בחומרים כימיים שונים שיכולים להועיל לבעיה ספציפית בגוף –אך לגרום בו גם לתופעות לוואי ובעיות נוספות. שינוי התזונה יכול לסייע לנשים להיכנס להיריון והוא יכול לסייע גם לנשים להתמודד טוב יותר עם התופעות של גיל המעבר כמו מצבי רוח או גלי חום.