חזרה לבלוג המילניום

דיקור סיני לכאבי גב

אם אתם סובלים מכאבי גב, כנראה אתם חלק מאותם 80% מהאוכלוסיה בעולם שסבלו, סובלים או יסבלו מכאבי גב. דיקור סיני לכאבי גב הוא פתרון מצוין, מהיר וטבעי לחלוטין, עליו נפרט במאמר זה.

ברוב המקרים המקור לכאבי הגב אינו ידוע, ולרפואה המערבית אין הרבה פתרונות מלבד המלצה למנוחה, פיזיותרפיה, טיפול תרופתי (נגד כאב או נגד דלקת), זריקות סטרואידים (במקרים חמורים) או וולטרן, אך כל הפתרונות האלו ברוב המקרים לא מספיק יעילים, היות והם מטפלים בסימפטום בלבד ולא בשורש הבעיה. מעבר לכך, אנחנו נתקלים בהמון מטופלים שניסו הכל, ובכל זאת עדיין סובלים.

איך דיקור סיני עוזר לכאבי גב?
ברפואה הסינית כאב נתפס כחסימה של תנועת הצ’י (האנרגיה) בגוף, שיכולה להיווצר מסיבות שונות.
טיפולי דיקור סיני לכאבי גב מתמקדים באיזון זרימת הצ’י כך שהחסימה “תיפתח” והכאב יחלוף.

הטיפול ברפואה סינית בהקשר של כאבי הגב מתחלק ל-2 שלבים עיקריים:

1.טיפול בשלב האקוטי – באמצעות דיקור סיני, ובחלק מהמקרים גם בשילוב של טווינא (פיזיותרפיה סינית), כוסות רוח, מוקסה או שיאצו – אנחנו מטפלים בכאב עצמו. המטרה היא להביא להפחתה מיידית ומשמעותית בכאבי הגב. בשלב הזה לא משנה לנו מקור הבעיה, היות ואנחנו צריכים להוריד את הכאב כך שהמטופל יחזור לתפקוד. טיפול דיקור סיני בשיטת האיזונים לכאבי גב יעיל מאוד מבחינה קלינית ומצליח להפחית את הכאב בכ- 50% כבר בטיפול הראשון, ברוב המקרים.

2.טיפול בשלב הכרוני – לאחר שהכאב האקוטי פחת משמעותית והמטופל חזר לשגרת חייו, מומלץ לטפל בסיבות להיווצרות כאב הגב. בשלב זה אנחנו משלבים ברוב המקרים דיקור סיני כמובן, קינזיוטייפינג, וטיפולי מגע. הטיפול בשורש המטופל יעזור במניעה של חזרה של כאבי הגב בעתיד, חיזוק המטופל ושימור המצב הקיים.

היות והרפואה הסינית מתייחסת לאדם כאל שלם, טיפול דיקור סיני עוזר להקלה על כאבי גב ברוב המוחלט של המקרים, ומכל הסיבות האפשריות של כאבי גב, כגון:

·כאב ממקור לא ידוע (רוב המקרים)
·כאב ממקור שרירי (שרירים תפוסים בגב)
·כאב ממקור של עמוד השדרה (פריצת דיסק, בלט דיסק, היצרות של עמוד השדרה, דחיסת חוליות, אוסטאופרוזיס, החלקה של חוליות וכד’).
·כאב ממקור נוירולוגי (בעיה במערכת העצבים המרכזית)
·כאב על רקע נפשי (מתח, חרדה, פחד)

מעבר לטיפולים בדיקור סיני לכאבי הגב ובטיפולים להפגת הכאבים ושימור המצב ללא כאב, מומלץ מאוד לבצע תרגילים לחיזוק שרירי הליבה (הבטן התחתונה והאגן), הבטן והגב, שיפור היציבה – תרגול פילטיס, יוגה, צ’יקונג, פלדנקרייז – כל מטופל לפי מה שמתאים לו.

* מטעמי נוחות המאמר נכתב בלשון זכר, אולם הכתוב בו פונה כמובן לשני המינים